[out of the blue / into the red]
φράσεις που δεν θέλω να ξανακούσω [ή και να ξαναπώ]:
1. 'ο έλληνας είναι αγενής και απαίδευτος'. αν και ίσως αρκετά ακριβής, παρά την γενικολογία της, πλέον απλώς άχρηστη, ναρκισσιστική και επιβλαβής: οι πεπαιδευμένοι και ευγενείς -αν αξίζουμε τους 'τίτλους' μας- πρέπει απλώς να επιμένουμε διά του παραδείγματος
δεν πάνε δυό γενιές που οι καλοί μαθητές στο δημοτικό, 'χρήζονταν' και λειτουργούσαν ως δάσκαλοι των μικρότερων. [παρομοίως ξανάρχισαν να μαθαίνουν ελληνικά οι εντός της σοβιετικής ένωσης εκτοπισμένοι έλληνες, παρά την απαγόρευση του στάλιν: όσοι είχαν προλάβει να τα κουτσοδιδαχθούν στην ελλάδα, άρχισαν με τη σιερά τους να διδάσκουν τους νεότερους.] γιά να μην μιλήσουμε -κατ' αναλογίαν- γιά τις παλιότερες γενιές εθνικών ή τοπικών ευεργετών: σε ένα πολύ αγριότερο περιβάλλον παραπαίουσας οικονομίας και κοινωνικών ανισοτήτων, έφτιαχναν και χάριζαν. επιμένω στο αγριότερο περιβάλλον του παρελθόντος, γιατί basta επίσης και με την συνήθη σήμερα μοιρολατρική -αλλ' εντέλει βαθύτατα εγωιστική- επωδό-ως-άλλοθι: 'μα ό,τι και να κάνεις εσύ μόνος σου, δεν θα πιάσει τόπο'
καλομαθημένοι, απογοητευμένοι, μπορεί - but poor excuses: οι 'εσύ-μόνος-σου' είμαστε περισσότεροι απ' όσοι φαινόμαστε. και δεν υπάρχουν -ουσιαστικά χρήσιμες και μη επικίνδυνες- 'συλλογικότητες' αν δεν προϋπάρξουν συνειδητοποιημένες μονάδες
[είκοσι χρόνια πριν, κανείς δεν έκανε ουρές στα αεροδρόμια, τις τράπεζες και τα ταχυδρομεία, και ο πατέρας μου ήταν ο δαχτυλοδειχτούμενος 'γραφικός' τύπος που χάλαγε τη ζαχαρένια του διαμαρτυρόμενος - ακόμα κι οι της οικογενείας ψιλοντρεπόμασταν. τα τασάκια των αυτοκινήτων, και λοιπά σκουπίδια, αδειάζονταν τακτικά και κανονικότατα στους δρόμους. κ.ο.κ.]
2. 'δεν σας περνάει εύκολα ο καθηγητής, ε;' όσο εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι προχωράμε μόνο όταν κάποιος 'μας περνάει', χωρίς να χρειάζεται ν' αλλάξουμε εμείς, να προσπαθήσουμε γιά το ο,τιδήποτε, τόσο πλησιάζει [ευτυχώς;] ο καιρός που ελληνομαθείς κεντροευρωπαίοι θα σαρώνουν τις καλύτερες δουλειές. [και, ναι, γνωρίζω από αυθαιρεσία καθηγητών - αλλ' η ερώτηση όπως την άκουσα δεν έθιγε αυτό]
[συμπληρώσεις more than welcome]
1. 'ο έλληνας είναι αγενής και απαίδευτος'. αν και ίσως αρκετά ακριβής, παρά την γενικολογία της, πλέον απλώς άχρηστη, ναρκισσιστική και επιβλαβής: οι πεπαιδευμένοι και ευγενείς -αν αξίζουμε τους 'τίτλους' μας- πρέπει απλώς να επιμένουμε διά του παραδείγματος
δεν πάνε δυό γενιές που οι καλοί μαθητές στο δημοτικό, 'χρήζονταν' και λειτουργούσαν ως δάσκαλοι των μικρότερων. [παρομοίως ξανάρχισαν να μαθαίνουν ελληνικά οι εντός της σοβιετικής ένωσης εκτοπισμένοι έλληνες, παρά την απαγόρευση του στάλιν: όσοι είχαν προλάβει να τα κουτσοδιδαχθούν στην ελλάδα, άρχισαν με τη σιερά τους να διδάσκουν τους νεότερους.] γιά να μην μιλήσουμε -κατ' αναλογίαν- γιά τις παλιότερες γενιές εθνικών ή τοπικών ευεργετών: σε ένα πολύ αγριότερο περιβάλλον παραπαίουσας οικονομίας και κοινωνικών ανισοτήτων, έφτιαχναν και χάριζαν. επιμένω στο αγριότερο περιβάλλον του παρελθόντος, γιατί basta επίσης και με την συνήθη σήμερα μοιρολατρική -αλλ' εντέλει βαθύτατα εγωιστική- επωδό-ως-άλλοθι: 'μα ό,τι και να κάνεις εσύ μόνος σου, δεν θα πιάσει τόπο'
καλομαθημένοι, απογοητευμένοι, μπορεί - but poor excuses: οι 'εσύ-μόνος-σου' είμαστε περισσότεροι απ' όσοι φαινόμαστε. και δεν υπάρχουν -ουσιαστικά χρήσιμες και μη επικίνδυνες- 'συλλογικότητες' αν δεν προϋπάρξουν συνειδητοποιημένες μονάδες
[είκοσι χρόνια πριν, κανείς δεν έκανε ουρές στα αεροδρόμια, τις τράπεζες και τα ταχυδρομεία, και ο πατέρας μου ήταν ο δαχτυλοδειχτούμενος 'γραφικός' τύπος που χάλαγε τη ζαχαρένια του διαμαρτυρόμενος - ακόμα κι οι της οικογενείας ψιλοντρεπόμασταν. τα τασάκια των αυτοκινήτων, και λοιπά σκουπίδια, αδειάζονταν τακτικά και κανονικότατα στους δρόμους. κ.ο.κ.]
2. 'δεν σας περνάει εύκολα ο καθηγητής, ε;' όσο εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι προχωράμε μόνο όταν κάποιος 'μας περνάει', χωρίς να χρειάζεται ν' αλλάξουμε εμείς, να προσπαθήσουμε γιά το ο,τιδήποτε, τόσο πλησιάζει [ευτυχώς;] ο καιρός που ελληνομαθείς κεντροευρωπαίοι θα σαρώνουν τις καλύτερες δουλειές. [και, ναι, γνωρίζω από αυθαιρεσία καθηγητών - αλλ' η ερώτηση όπως την άκουσα δεν έθιγε αυτό]
[συμπληρώσεις more than welcome]
Labels: enough
6 Comments:
πάντως, έχει τη γλύκα του να 'σε περνάνε'.
αν εννοείτε όταν το 'ε' γίνεται 'αι', κι ο τόνος ανεβαίνει, νομίζω πως σας 'πιάνω' [εξάλλου το word verification από κάτω λέει 'riante']
[υ.γ.: και τι υπέροχο alias! ;-)]
Ήμουν από αυτούς τους καλούς τους μαθητές στην επαρχία, διάβαζα μαζί με άλλα παιδάκια. Τότε κι εκεί δεν υπήρχαν μεγάλες ουρές. Στην επαρχία πάντα.
[και υποθέτω ότι εξακολουθείτε να δίνετε το καλό παράδειγμα στους νεοτέρους - with whoppers and what-not! ;-)
καλή χρονιά]
"αλλ' η ερώτηση όπως την άκουσα δεν έθιγε αυτό"
Ποιά ήταν η ερώτηση ;
Post a Comment
<< Home