Wednesday, January 02, 2008

[destroyed]

αγνοώ ως προς τι υπήρξε επιτυχής η '1η μπιενάλε της αθήνας: destroy athens' και χρειάστηκε να παραταθεί. πάντως εκείνο το σάββατο απόγευμα του νοεμβρίου, ήμαστε -κατά μέσον όρο- έξι άτομα ανά αίθουσα. όπως και νά 'χει, μου φαίνεται πως, μετά τις πρώτες μέρες, οι 'ειδικοί' έσμιξαν με την σιωπή τους τον υπόλοιπο κόσμο της πόλης: πού ήταν ο δημόσιος διάλογος, οι φουντωμένες συζητήσεις; [μείναμε με τις εβδομαδιαίες διαφημιστικές χαριτωμενιές στην 'athens voice']

δίχως να συμβουλευτώ τις σημειώσεις μου, δύο πράγματα σκέφτομαι ακόμα με ευχαρίστηση και ενδιαφέρον: τα εμπνευσμένα, με χιούμορ, και εξαιρετικής εκτέλεσης φανταστικά σενάρια πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής της αθήνας ['athenscope'], του γιάννη σαββίδη, και την -ίσως πολιτικά συγκεχυμένη εν τη υπερφιλοδοξία της, αλλά πάντως εικαστικά θριαμβευτική- 'τοιχογραφία' του στέλιου φαϊτάκη ['ο σωκράτης πίνει το κώνειο'.] ξανανοίγοντας τον οδηγό - α ναι: ήταν ευφάνταστη η 'ιστορία' του σπιτιού του ροδάκη στην αίγινα, από τον olaf nicolai, εντυπωσιακή η 'συνάθροιση' ασπρόμαυρων 'νεκροζώντανων' ['easy times'] του aidas bareikis -και η από μακρυά συνομιλία τους με τους 'παραμυθένιους' του folkert de jong ['secht, der mensch: the shooting lesson']-, σπάνια άξιο σύγχρονο παράδειγμα εννοιακής τέχνης η εγκατάσταση των temporary services και του [φυλακισμένου] angelo [εννοιακή τέχνη δεν σημαίνει: κάτι τετριμμένο ή αδιάφορο συν δυό σεντόνια -συνήθως βαρετής και ημιμαθούς- επεξήγησης - τα έργα που 'γέννησαν' το κίνημα σ' αρπάζαν από τον λαιμό με τη μία]

κατά τα άλλα όμως:

- πόσο πιό εικονογραφική μπορεί να γίνει η έναρξη μιάς έκθεσης με τίτλο που περιέχει την λέξη ' καταστροφή' και το όνομα μιάς πόλης, παρά με πολλαπλές οθόνες καταστροφής κτιρίων;

- η ύπαρξη μιάς [πολυσυζητημένης ως λίαν πρωτότυπης] 'διαδρομής' δεν συνιστά 'αφήγηση' -παρά μόνο αν συμπαρασύρει και πείθει- όσο και αν επιχειρεί να κρύψει την αμηχανία αντιπαράθεσης και σύνθεσης των έργων

- οι 'μπιεννάλε' ξεκίνησαν ακριβώς γιά να παρουσιάζουν την καλλιτεχνική παραγωγή των δύο προηγουμένων από κάθε διοργάνωση ετών. συνεπώς, η παρουσία παλαιότερων έργων θα πρέπει να είναι φειδωλή -αν υπάρχει- και να υποστηρίζεται γερά. υποτίθεται ότι τα περιλαμβάνεις επειδή νοιώθεις ότι, π.χ., συνιστούν πυρήνες κρυστάλλωσης των νεότερων, ή διαλέγονται με αυτά, κ.ο.κ. τέτοια σχέση δεν είδα να υποστηρίζεται από την τοποθέτηση των έργων του κεσσανλή, φερ' ειπείν, ή του jarman

- αν είχε λείψει η πολλή θεωρητικολογία των επιμελητών -σε συνεντεύξεις αλλά και στα κείμενά τους- ίσως κι εμείς να περιμέναμε λιγότερα. [δεν θα άλλαζε, βέβαια, τίποτα επί της ουσίας]

άσκοπη, εντέλει, η επιμέρους γκρίνια [για την μπόλικη 'πλάκα' -π.χ. 'the rose' του bernhard willhelm-, γιά την -πολιτικά επικίνδυνη και καλλιτεχνικά κουραστική- σύγχυση μεταξύ πολιτικής και τέχνης -π.χ. κενό δίκτυο-, κ.ά.] θα με ενδιέφερε, ωστόσο, να ακούσω τι σκέφτηκαν γιά την 'destroy athens' όσοι γκρίνιαξαν -και ήταν πολλοί- γιά την 'outlook' του 2004...

Labels:

6 Comments:

Blogger Eva Eksarhou said...

πολύ όμορφες οι φωτογραφίες Παρίσι Αθήνα. πολύ όμορφες

Για την μπιενάλε, συμφωνώ σε πολλά ... όμως για μένα υπήρξε 'επιτυχημένη' ... πήγε πολύς κόσμος που ιδέα δεν είχε από σύγχρονη τέχνη και έμαθε κάτι/εξοικειώθηκε κάπως ... αυτό είναι εν μέρει επιτυχία και μια αρχή για τούτη τη χώρα, δεν είναι; ... η επόμενη ίσως ... θα (να) είναι καλύτερη ... (και τουλάχιστον κάτι γίνεται ... κάτι γίνεται)

Όσο για τον Βογιατζή ... δεν έχω λόγια ... αλήθεια, δεν έχω ...

Χαμογελα

03 January, 2008 09:31  
Blogger sensualmonk said...

[ευχαριστώ

ναι, ίσως, 'κάθε αρχή και δύσκολη' - αλλά:

- αν στόχος ήταν να 'διαφωτίσομεν την μάζαν' περί του τι εστί σύγχρονη τέχνη... μαύρη φώτιση!...
- διαφωνώ εντονότατα με το διαδιδόμενο ψεύδος ότι προ μπιεννάλε 'δεν γινόταν τίποτε' [με το πες πες, όλα τα πιστεύουμε...]! τότε η 'outlook' τι ήταν; ο 'μεγάλος περίπατος' και οι λοιπές συνθετικές εκθέσεις του εμστ; οι μεγάλες εκθέσεις του δεστε; [γιά να περιοριστούμε στην αθήνα]
- τέλος, λίγη σεμνότης από την πλευρά της διοργάνωσης δεν θα έβλαπτε :-)]

03 January, 2008 11:43  
Blogger Eva Eksarhou said...

Δεκτά όλα και σας ευχαριστώ που με διαφωτίζετε. Πρέπει να πω πως είμαι πολύ φρέσκια στο ελληνικό τοπίο και γι' αυτό λίγο αφελής ... τα βλέπω όλα εξωτικά και όμορφα (και ίσως -ντρέπομαι πάρα πολύ που το λέω- κατά βάθος να μην περιμένω και σπουδαία πράγματα)... αλλά, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας, θα ήθελα εν μέρει να παραμείνω έτσι λιγάκι αφελής, για να παρατείνω τον μήνα του μέλητος μου στην Ελλάδα ... (είμαι σίγουρη πως καταλαβαίνετε τι εννοώ) ... (όσο για την έλλειψη σεμνότητας, νομίζω πως οι σεμνοί σπάνια διοργανώνουν μπιενάλε)...
Μια που μιλάμε για εκθέσεις, πολλά ερωτήματα μου δημιούργησαν οι επιλογές των επιμελητών στην έκθεση του ΕΜΣΤ στο Μέγαρο ... αλλά βέβαια εκεί σε αντίθεση με την Μπιενάλε, το βάρος ήταν στα έργα και όχι στο σύνολο ... και έτσι οι αδυναμίες ήταν πολύ πιο εμφανείς ...

03 January, 2008 14:09  
Blogger sensualmonk said...

[δυσάρεστος ο ρόλος του... 'διαφωτιστή'... - αλλ' υπάρχουν και χειρότερα! ;-)

εύχομαι να κρατήσει ο μήνας του μέλιτος - κι ύστερα να μεταμορφωθεί σε κάτι βαθύτερο

στην τρέχουσα έκθεση του εμστ δεν έχω παέι ακόμη]

03 January, 2008 20:53  
Anonymous Anonymous said...

Άργησα και εγώ... αλλά ήρθα να δώσω το παρόν!
Την μπιεννάλε δεν την είδα και πολύ θα ήθελα... Εν πάσει περιπτώση μπορώ να φανταστώ ευκολότατα το κλίμα το οποίο περιγράφεις αγαπητέ (χιχι), και νομίζω πως κάθε παρόμοια διοργάνωση θα πρέπει να περάσει και αυτή τα παιδικά της σταδιά, και μόνο καλό έχει να κάνει στη ζωή της πόλης (είδες τι αισιόδοξο που είμαι;!). Εκτός κι αν έχει και αυτή τη μοίρα των... βραβείων (Βυσσ)Αρίων (πωπω κακία - φτου φτου) από τα μπουζούκια στο Μέγαρο και τούμπαλιν.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι μια τέτοια διοργάνωση θα πρέπει να έχει το fun (που της αρμόζει). Γιατί αυτά τα πράμματα του Σατανά (τέχνη κλπ.) αν τα δει κανείς πολύ σοβαρά βλάφτουν παρά ευραίνουν την ψυχή.
Τα σέβη μου.

05 January, 2008 15:37  
Blogger sensualmonk said...

[αγάπες και σέβη αμφότερα δεκτά - και η αισιοδοξία επίσης :-)

τώρα γιά το ποιό απ' τα τρία προτιμώ, no prizes there! ;-)]

05 January, 2008 18:44  

Post a Comment

<< Home